måndag 12 oktober 2009

Mamma jobbar, pappa och Milan är hemma

Idag har jag börjat jobba. Det företag jag jobbade på i Falköping har ett kontor i Ludvika, 6 mil från Falun, så jag har börjat där. Går på upplärning som trafikledare, ett arbete som är ganska olikt det jag gjorde förut. Det kommer nog att bli kul, men det är fruktansvärt mycket att lära sig! Jag som inte använt hjärnan på drygt ett år behöver nu använda allt av den. Är trött i både kropp och huvud. Det enda som är riktigt drygt är att det ligger så långt bort. Tar 50 min med bil och kommunalt är tyvärr inte att tänka på (tänk vad mycket jag kunde virkat annars). K och M blir utan bil på dagarna så det blir buss och benen för dem. Men men, jag har ju ett jobb iaf så vi kommer köra på det här tills det kanske dyker upp nåt som är närmre. När K också får jobb så kommer det nog inte att fungera med dagis och så om jag ska vara borta minst 10 timmar om dagen.

Nu ska jag sätta mig i soffan och vila min tröttelitrötta rygg. Snart blir det sängen, när K är hemma efter att ha bytt till vinterdäck på bilen.

/Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låna min spikmatta för ryggen.....
Inger

Kerstin sa...

Du fixar garanterat jobbet ganska snart. Längtar till Kalle och Mila kommer på torsdag Kram