söndag 21 november 2010

Brickbandsvävning

Lång mellan inläggen nu. Detta för att jag inte riktigt har orkat att uppdatera, samt att det inte finns så mycket att uppdatera om.

Milan har fyllt 2 år. Hon har börjat testa och trotsa, snön har kommit och vi har haft besök av Kalles föräldrar och Sara. Mina föräldrar har åkt till USA i 3 veckor. Vi har alla varit sjuka i omgångar under de senaste 2 veckorna.

Jag har haft svårt att handarbeta. Jag har fått jätteont i min högra handled. Först förstod jag inte varför utan trodde att det berodde på vädret och för mycket handarbete och pyssel. Sedan en vecka har jag inte kunnat böja handleden bakåt. Har även fått en knöl mitt på ovansidan av handleden. Antagligen är det någon sorts senknöl eller nåt. Har haft det tidigare, för minst 5-6 år sen. Då slapp jag operera bort den eftersom den försvann av sig själv. Hoppas på detta även denna gång.

Idag har vi varit på julmarknad i Staberg. Inte den bästa, men vädret var mysigt, snön singlade ner från himlen och inte så mycket folk. Vi var där med Kattis, Moa och lilla Hanna.

Handlade inte mycket förutom brickor till att väva egna band. Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet, det verkar skitsvårt nu när jag läst på på internet och tittat på instruktionsvideos men jag ska låna ett par böcker på bibblan i morgon så får vi se. Jag vill ha ett nytt nyckelband till mina hemnycklar nämligen!

Inga kommentarer: