tisdag 13 januari 2009

Besök på BVC

Idag har jag och Mila varit till BVC för kontroll och träff med läkare. Han kollade puls lite överallt och tryckte och grejade med hennes höfter, samma procedur som de gjorde på BB. Allt var fint. Fick ögondroppar utskrivna eftersom hon har haft guck i sina ögon i en månads tid ungefär. Vi är där och torkar med koksaltlösning, men det vill inte försvinna. Mila blir sikitförbannad så fort man gör det. Nu fick vi iallafall droppar så att det ska gå bort och en ordination om att massera hennes tårkanaler. Spännande. Hoppas att hon inte blir lika sur för det.

Nu är Mila 57 cm lång, väger 5258 gram och har ett huvudomfång på 40cm. Hon följer sina kurvor, förutom vikten som pendlat lite men verkar bli bättre efter att vi börjat med ersättning och mat från båda sidor.

Har varit ute och gått i över 1,5 timme idag. Pratar i telefon med vänner när vi är ute o går och tiden går fort! Den längsta runda man kan gå här i vårt område är på drygt 35-40 min. Jag gick kors och tvärs över hela området och gick nog förbi samma golvläggningskillar 4 gånger. De undrade nog vad jag hade för mig, pratade för mig själv (handsfree) och passerade så många gånger. Iofs så behöver vi nytt golv i hallen, kanske skulle stannat o pratat lite ;-)

Nu vaknar donnan i sin bilbarnsstol, dags för käk!!
I helgen bär det av upp till Falun, med årsmöte på mcklubben och förhoppningsvis lite Wii hemma hos syster min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vilka söta bilder på Mila från ert senaste besök i Dalarna. =) Vad kul att ni kommer upp på årsmötet. Kram Ellis