söndag 4 januari 2009

Gott nytt år och allt det där

Det var över 1 vecka sedan jag skrev här sist. Har farit och flängt litegrann. Är nu i Falun och har varit här sedan i tisdags. Bilresan upp gick jättebra, Mila sov nästan hela vägen. 30 min innan vi skulle komma fram till mina föräldrar blev det "kris" och Mila skulle ha mat på en gång. Fick stanna vid en mack precis utanför Borläge o käka lite. Spännande. Sist jag ammade henne i bilen fick jag ju mjölkstockning. Denna gång gick det bra, K satt i framsätet och läste bike med motorn på och värmen på max. Svettigt.
Nyårskvällen gick väl sådär, om julafton gick bra så gick nyår mindre bra om vi säger så. Vi var hos ett par kompisar och firade, kom dit klockan två och allt var frid och fröjd. Klockan fyra kom resten av gästerna och Mila började yla lagom till förrätten vid halv fem. Jag och K fick turas om att äta förrätt, varmrätt och efterrätt och vara med en skikande Mila i sovrummet. Det var inte så kul och vi funderade på att åka hem. Hellre firade vi nyår tillsammans hemma hos mina föräldrar än i ett sovrum i Borlänge. Klockan elva var Mila så utmattad att hon slocknade på sängen. Hon sov sig igenom sitt första tolvslag. Nyårsraketerna som vi köpt smälldes av nästan utanför sovrumsfönstret men hon rörde inte en fena under hela tiden. Snacka om på eller av... Eftersom hon sov passade vi på att stanna länge. Vi åkte från Borlänge vid tre-halvfyra. Kvällen var riktigt trevlig förutom skrikandet.
Jag är fortfarande mjölkfri och det fungerar okej. Min mamma är superduper och har lagat nästan all mat så att jag kan käka den. Hon är ju iofs ganska van vid mina speciella matvanor sedan innan... Var och fikade med ett par kompisar från mc-klubben igår och fick tillochmed en riktigt stor och god muffins på fiket vi var på. Tänk att man kan bli glad för såna saker, jag trodde jag skulle få en torr kaka!
Dagarna här har gått fort. Vi har försökt träffa så mycket kompisar som möjligt, men som vanligt hinner man inte med ens hälften av vad man vill och har trott att man kunnat från början. Jag och Mila får åka upp ofta nu under våren.
Sedan i förrgår, fredag har vi testat att ge Mila mat oftare under kvällarna. Efter kl 18 ungefär äter hon med 1,5 timmes mellanrum istället för dryga 2,5-3 timmar som de sagt på BVC. Hon är nu mycket lugnare och nöjdare överhuvudtaget. Har även börjat med en annan sorts magmedicin istället för den vi använt i 5 veckor. De få leenden man förut fick på morgonen får vi även nu på kvällen och skriken har ändrat sig på något sätt. Hon är mycket, mycket gladare nu än tidigare. Vi får hoppas att det fortsätter, även fast vi inte ropar hej än. Har bestämt mig för att fortsätta den mjökfria dieten ett tag till ändå. Det känns mycket bättre överhuvudtaget och att vi nu håller på att få lära känna en gladare bebis. Nu längtar jag till att hon ska vakna och det gjorde jag inte lika mycket tidigare.
Vi har inte fotat någonting under tiden vi varit här eftersom kameran vi lånat har så dåligt batteri men mina föräldrar har haft kameran i högsta hugg. Ska lägga upp några bilder så fort vi kommer hem till Skara igen. Innan dess ska jag försöka få ett leende med mobilen att publicera.
Både jag och K har nu bokat tatueringstid för att göra något som har med Mila att göra. Jag ska göra ett hand- och fotavtryck hos en tatuerare här i Falun och K ska göra en annan grej hos en tatuerare i Göteborg. Jag längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt hon är!! =)

Anonym sa...

Va kul att du ska göra en tatuering till...Kom att tänka på att man kanske skulle kunna tatuera "huvudfotingen" de flesta barn gör på sin 4-årskontroll. Inte jag men du! fast det är klart, det dröjer ju ett tag till tills Mila är 4. /A-S