tisdag 14 september 2010

Ibland får man...

...börja på nya projekt om man slutför dem på en gång!

Nu när det börjar bli kyligare ute så har jag återigen fått ondare och ondare lite överallt. Något som kommit de senaste åren är att jag har ont i leder och framförallt i handlederna. Jag har märkt att det blir bättre om jag har muddar på mig som värmer lite. De jag använt mest börjar bli slitna och noppriga. Så jag letade reda på lite restgarn inhandlat på loppis och satte igång!



Det gick fort, bara några timmar. Kul med snabba projekt i motsats till min smått hatade evighetsfilt till Milas säng.

Dessa är virkade i räta maskor i båda bågarna. Jag avslutade med en kant av 3 halvstolpar i varannan maska.

The finishing touch och det lilla extra i mitt tycke är den påsydda etiketten med det finurliga namnet Tjär-Ringen inhandlat från minanamnband.se.


Någon som kan komma på varför jag valt det namnet? Det är lite dubbelt nämligen!!

/ Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Namnlapp till en äkta kärring. ;) Kram Anna-Sofia