tisdag 16 december 2008

Mila 1 månad

Idag fyller Mila 1 månad. Tiden går så fort! Var till bvc för 4 dagar sedan, hon vägde då 4444 gr och var 53 cm lång. Hon har alltså gått upp nästan 900 gr och vuxit 3 cm.
Dagar och nätter går hela tiden upp och ner. Koliken har blivit mycket bättre den senaste veckan! Vi vet inte om det beror på att jag slutat äta mjölkprodukter eller om det beror på någonting annat. Jag slutade helt med mjölkprodukter för några dagar sedan och koliken hade blivit något bättre redan innan dess. Igår kväll och inatt har hon knappt skrikit något, förutom missnöjda skrik och jag-är-hungrig vrål. Fast natten till igår var nog den värsta på ett bra tag. Som sagt, det går upp och ner hela tiden. Förhoppningsvis kan jag snart börja äta lite mjölkprodukter. Jag saknar att ha ost på smörgåsen!
Mila är mycket vaken, flera timmar i sträck, sitter i Kalles knä och tittar på honom när han snackar skånska med henne. Hos mig är hon grinigare, men det beror nog på att jag luktar mat. Det är roligt när hon är vaken eftersom man ser att hon är med. Hon är stark i nacken och orkar hålla upp huvudet ett bra tag. Hon har härmat oss i några veckor också. Kittlig är hon, nästan överallt, i nacken, på ryggen, under armarna och fötterna. Igår hade vi lite babymassage men hon sa ifrån rejält när vi kom till massering av fötterna. Det var inte alls kul!
Jag försöker ut och gå varje dag, oftast blir det en tripp till ICA för handling av middagsmat. Det är skönt att röra på sig och få frisk luft. Vi brukar fika med en tjejkompis som bara bor ett par minuter härifrån. Mila kommer få en kompis om någon månad också. Vi får köra barnvagnsrace till och från ICA!
Snart är det jul och nyår. Vi åker till skåne på söndag för att fira julafton hos Kalles föräldrar. Det är bara Kalles mamma och pappa som träffat Mila än så länge, så det lär bli fullt ös därnere!

Inga kommentarer: