söndag 29 augusti 2010

Dessa pågående projekt och UFOs...

Jag har lovat mig själv att de virkprojekt som jag påbörjat och påbörjar ska vara klara innan 2010 är slut. Vet inte hur jag ska lyckas eftersom jag hela tiden hittar nya mönster att virka och fina garner att använda.

De tre projekt jag håller på med nu är en mössa till Mila i samma mönster som den svarta jag virkade till mig själv.




Den kommer garanterat vara klar eftersom den inte kommer att ta så lång tid, det är roligt när det går fort att göra något!

Nästa projekt känns som ett evighetsprojektet. Jag håller på att göra om lite i Milans rum. En lampa från en loppis är spraymålad och har nytt tyg. Gardiner sydde jag i förra veckan i samma tyg.




På lampans ovan- och undersida fattas det träkulor som ska inhandlas och målas i nån härlig färg.

Jag håller även på att virka ett överkast av mormorsränder till Mila, inspirerad av Attic24. Jag har tänkt att det ska bli så stort att hon även kommer att kunna ha det när hon har en fullstor säng. Många timmar har redan lagts ner på denna och jag har hittills kommit ca 20 cm.




Den är i färgerna grönt, rosa, ljusblått, lila och rött. När den väl är klart kommer det att bli kanonfint, men jag har som sagt hiskeligt mycket jobb framför mig! På en kväll, ca 1,5 timme, kommer jag drygt 2 rader.

Det sista, knappt påbörjade projektet, är en filt till vardagsrummet. Mönstret förälskade jag mig i för flera månader sedan. Har köpt det online för runt 60 kr. Har dock haft problem med vilka färger jag ska använda mig av. Filten ser ut som ett kyrkofönster och är uppbyggt av en massa geometriska former. Bara där tröttnar jag. Somnar av att behöva göra 8 likadana oktagoner och 12 hexagoner etc etc. Vill ju se resultat på en gång! Har fortfarande inte bestämt mig färgmässigt så vi får se om den blir klar till 2011.

/ Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Har fixat knoppar till lampan Inger