lördag 21 augusti 2010

Ny mössa

Idag har vi varit till Torshälla utanför Eskilstuna för att titta på en folkabuss. Dessvärre var inte bussen något för oss, så efter att vi varit där och tittat i typ 15 min åkte vi igen. Käkade lunch på McD till Milans förtjusning och sen hem igen.

Jag har virkat klart en mössa som jag hållit på med under ett par kvällar. Mönstret har jag haft ett tag, men det var först när syster visade upp ett exemplar på sin blogg som jag också gjorde den.

Tyvärr är den lite för stor i omkrets. Den var först tänkt till Kalle i en modifierad, inte lika baggy version, men vi insåg båda två att han nog inte skulle använda den så nu ska jag ha den som höstmössa. Funderar på att syn in osynlig resårtråd men jag ska använda den ett tag och känna in den.

Vad tycks?






Eventuellt virkar jag en mindre åt Milan. Hon skulle se grym ut i en sån här mössa, snygga jeans, skinnjacka och de illrosa converseskorna hon fått av Rasa.

Inga kommentarer: