tisdag 24 augusti 2010

Får vi presentera...

...vår nyaste familjemedlem!


Efter fiaskot på dagen i lördags blev det hemskt mycket bättre på kvällen. Kalle hittade en folkabuss från -69 på blocket som han ringde direkt på. Priset var mycket bra och  ägaren lovade att hålla den till oss. Kalle och min pappa åkte och tittade på den på söndagen och gjorde affär. Kalle var som ett barn i en godisaffär och har varit det sedan dess.


I eftermiddags åkte Kalle och grannen till Västerås för att hämta bilen med trailer. Den har stått avställd i drygt 15 år, men det verkar inte behövas så mycket kärlek för att fixa till den till besiktning. Dock vågade inte Kalle köra den hem eftersom det är lite tjall med förgasaren.

Vi har planer på att göra i ordning bilen och ha den som campingbuss, åka på träffar, cruisingar och hälsa på vänner runt om i landet. I framtiden ska den lackas om i originalfärgen himmelsblå och ha vitt tak. Det ska eventuellt ändras lite i inredning och nya gardiner och sofföverdrag ska sys.


Vi diskuterar fortfarande vad som ska prioriteras och hur lacken ska se ut. Jag vill köpa tält ganska omgående så att vi har det hemma till nästa sommar, samt ha bilen blå och vit ungefär hälftenfördelat medans Kalle inte tycker vi ska köpa tält omgående och bara lacka taket vitt. Som sagt, diskussioner och förhandlingar pågår.

Nu sitter jag och väntar på att de ska komma hem så att jag också får se vår nya familjemedlem!

/Johanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på tält tror att ni har mest glädje av det när ni ska börja semestra. Tänk M sovande inne o ni kan sitta i tältet med en öl/kaffe o läsa osv. det är int eheller alltid så fint väder så det är praktiskt med tält! Inger

Anonym sa...

tjena Myran

hitta denna sidan när jag kolla cacher, den här bussen är verkligen inget för dej, det har du säkert insett nu, jag tycker att du skall lyda mitt råd och sälja den till nån trevlig och sympatisk cachande inköpare på Jula :-)
hur som helst så hoppas jag allt är bra med dej, du får snart komma förbi och titta på Sveriges största lager..
/tanjo

Anonym sa...

tjena Myran

hitta denna sidan när jag kolla cacher, den här bussen är verkligen inget för dej, det har du säkert insett nu, jag tycker att du skall lyda mitt råd och sälja den till nån trevlig och sympatisk cachande inköpare på Jula :-)
hur som helst så hoppas jag allt är bra med dej, du får snart komma förbi och titta på Sveriges största lager..
/tanjo