måndag 16 februari 2009

3 månader

Idag firar Mila tre månader! Hurra hurra hurra!!

Vi var till BVC idag. Mila väger numera 6395 gr och är 61 cm lång. Hon har gått upp 2825 gr och vuxit 11 cm sedan hon föddes. Det är helt sjukt!! Hon fick även vaccination mot allt möjligt. Det var inte kul. Inte kul alls. Hon skrek och grät och mitt hjärta gjorde väldigt ont. Självklart hade jag även glömt den napp som hon tycker om i bilen så hon fick hålla till godo med pappas famn och en napp som hon inte gillar. Nu ligger hon och sover. Hon är säkerligen helt slut.

Förra veckan spenderades i Falun. Vi gjorde inget speciellt, träffade Lina och Nova en dag och umgicks mycket med mormor och moster.
Jag var bland annat med syster till hennes jobb för en eftermiddag med scrapbooking. Jag har inte gett mig in i det eftersom jag vet att jag antagligen skulle fastna och handla en massa grejer som jag sedan inte skulle använda så mycket. Vad hände? Jo, det var jättejättekul! Syster är nog väldigt nöjd :-) Mormor var barnvakt så jag fick vara helt själv också. Tiden gick väldigt fort och 4 timmar bara svischade förbi! Det var skönt att få vara vuxen och inte behövar tänka på mat och gråt och skrik och blöjor för ett tag. Får se om jag fotar resultatet och visar här. Har försökt fortsätta här hemma med det lilla material jag har samlat på mig, men det är roligare när jag är med syster, man får mer inspiration liksom.

Vi träffade Nova och Lina på tisdagen. Vi träffades och snackade lite skit och käkade lunch. det är skönt när det är helt oplanerat och helt utan att vi behöver göra något speciellt. Det är så det ska vara!

Mamma och pappa följde med till Skara i fredags, vi slapp alltså att åka tåg, hehe. Helgen här har varit jättelugn. Vi åkte till Lidköping på lördagen och gick lite i affärer och fikade. Sedan hem för snacks och middag och mer fika. Lugnt lugnt lugnt!!

Jag är väldigt trött nuförtiden eftersom donnan inte vill sova som jag hoppas att hon ska sova. För en månad sedan sov hon ibland upp till 6 timmar i sträck, skönt. Det gör hon inte längre. Nu går det högst 3 timmar innan hon vaknar och knorrar och grymtar och till slut börjar att skrika. Dessutom vaknar hon sjukt mycket tidigare än vad hon gjorde förut. I lördags gick Kalle upp med henne klockan 6. Imorse låg hon i vår säng till halv åtta medans jag låg och dåsade brevid. Hon vill inte sova länge längre. Jaja, det blir nog bättre snart, förhoppningsvis. Igår kväll gick vi och la oss klockan nio och somnade nog kvart över. Vi är familjen Tröttis-Mjukglass-Myrkrans!

Har förresten glömt att gratta våra vänner, Anna och Håkan och Kristoffer och Sarah som fått varsin tös förra söndagen! Hurra hurra hurra!!

1 kommentar:

bloggerduckie sa...

Halloj! Ursöt tjej det där! Jag tänkte också skaffa en såndär bumbo - när kan de börja använda den? Vid typ tre månader eller? när blir de stabila i nacken? Fan - jag vet ingenting om småbarn jag! :-o