söndag 22 februari 2009

Helgen som varit



Oj, vad det har snöat här! Ni som bor i Falun med omnejd med en halvmeter snö tycker väl inte att det är någonting, men det har nog kommit en decimeter under natten. Lägg det till den dryga decimetern som redan fanns, så jäklar!





Mila vaknar ju tidigt numera så jag försökte mig på en promenad på morgonen, vid halvåtta. Tänkte att kalle skulle få sovmorgon eftersom jag fick det igår. Det gick sådär i snön. Det är plusgrader också så det knakade och knorvade om vagn och snö. Men det var jättemysigt eftersom det ändå var ganska varmt! Fåglarna kvittrade och solen tittade nästan fram. Har upptäckt att hon sover bäst och de längsta sammanhängande passen utomhus så hon fick ligga kvar i vagnen och sova. Får man lämna henne ute på natten också :-)
Farmor och farfar kom hit och hälsade på från fredag till lördag. Vi tog det lugnt på fredagen med god mat och ganska tidigt sänggång. Mila hade vaknat vid sextiden så jag var toktrött efter alla matpass under natten och morgonen och Kalle var trött efter jobbet. Vi spenderade lördagen i Skövde, gick på babyproffsen, biltema och litegrann i Skövde centrum. Sen åkte vi hem och fikade och sen åkte Kalles föräldrar.

Jag tycker att jag är rätt bra på att planera, tycker att jag har koll på grejer, tar med spyhandduk, extra blöjor, napp etc etc när vi åker hemifrån. Under Milas 3 första månader har det alltid legat extrakläder åt henne i skötväskan om det skulle hända en olycka. Det har ju inte hänt någon olycka, förutom när vi åkte tåg i förra veckan. Igår hände det igen... (och här kommer den spänningshöjande musiken in, tatatadtaaaaaa tatatataaaaaaa)

Mila har de senaste veckorna, förutom på den roliga tågresan, varit en morgonskitare. Vid halv sex hör man henne knorka och sen kommer det en skit som väcker både Kalle och mig, om vi inte vaknat innan. Det är ett ljud som många karlar skulle vara stolta över att kunna producera. Igår morgonsket hon inte, men det spelar ju ingen roll liksom, byta bajsblöja kan vi göra på andra ställen. Mila gav ifrån sig det där ljudet på biltema när hon satt i vagnen. Jaja, det lär väl finnas skötbord på detta stället också och det fanns det. När jag kommit in på toaletten upptäcker att blöjan inte hållit vad den lovat. Mila är blöt runt hela midjan och overallen är också blöt. Öppnar då skötväskan för att plocka upp extrakläderna som jag alltid har med mig. Icke det. Inga extrakläder där inte. I torsdags, när vi var på babysim pclokade jag av någon anledning ur kläderna ur skötväskan och la dem i bagen med badkläder och där låg de kvar. Hemma. Jippe. Jahapp... vad göra? Står i Skövde, på biltema, utan kläder och med en nerskiten unge. Fick ringa Kalle som var inne i affären efter hjälp. Han och hans mamma fick åka till babyproffsen som ligger precis bredvid och köpa kläder, 2 pyamasar för 120 kr. Så Mila hade en pyamas med katter på i storlek 68 hela dagen. Som tur var var den för stor eftersom jag inte heller hade några strumpor med mig fötterna nådde inte ända ner och höll sig varma. Det var långt mellan knapparna och donnan visade magen då och då. Det gäller att vara modemedveten.

På torsdag åker vi till Falun. Jag och Kalle ska gå på konsert, Opeth. Mormor ska vara barnvakt.

7 kommentarer:

Mirameja sa...

Längtar efter er, speciellt bajsbäbisen eftersom jag inte behöver byta blöja! Haha!
Om ni vill ha lite bilder scrappade så bränn gärna ner på skiva och lämna till mig, så fixar jag något.
Och så får ni ta med er tripp-trappen hem, så packa förståndigt!
Ni får låna Racervagnen om ni vill.
Puss på bajsgrodan från mig ♥

Anonym sa...

Så söt hon är! Låter som att hon sköter sig på det sätt som bebisar bör. Bajsar, bajsar och bajsar lite till=) kramar

Anonym sa...

Hon är så fin, Mila. Saknar er!

Erik hälsar också!

Gustav1 sa...

Hårdrock!

Anonym sa...

Ja så är det måndag igen.Dagen började med att vår vattenpump pajade. Inte kul.Mårten har varit i Eslöv och köpt ny pump så nu har vi vatten igen.Så fort en helg går. Jag har längtat jättelänge efter att få träffa er och lilla underbara Mila men innan man hinner blinka är vi hemma i vardagen igen.Det måsre bli oftare kram farmor

Mirameja sa...

Kolla! http://www.blocket.se/vi/20392404.htm

Anonym sa...

tisdagskram från farmor. Idag har vi nästan kännt av våren här. Det har varit helt underbart väder.Kram till er alla tre